befelhősült- darabokban.hu
Tudatos Élet,  Tudatosság

Nálad is befelhősült?

Rohanás egész nap. Munkába, gyerekért, bevásárolni, haza. Otthon sincs megállás, vár a mosatlan, mosogatni való, vacsora.
Majd mire végre lenne magadra és a párodra is időd, már annyira kivagy, hogy ágynak dőlsz és elalszol. A legjobb esetben is már csak fáradtan nézel ki a fejedből, mind aki azt se tudja, melyik bolygón van.
Ha magadra ismertél ebben a pár sorban, mindenképpen olvasd tovább.
Ha nem, akkor se állj itt meg.


Rohanó életünk

Ma már sem a nők, sem a férfiak nincsenek megkímélve. Rohanó életünk a maximumot várja tőlünk. Munkában és otthon egyaránt.
Vagy ha nem várják el, akkor mi követeljük ki magunkból.
Így telnek el az évek, és mikor megállunk egy pillanatra, és visszanézünk, nem hisszük el, hogy az elmúlt éveket végig futottuk.

De nem lehet megállni, menni kell tovább, hiszen ott vannak az elvárások.

Vagy mégis megállhatunk?

Ha mi rohanunk, akkor a gondolataink is

Jönnek a rémálmok. Üldöz egy szörny. Vagy vicsorgó vadászkutyák üldöznek végig a városon.

Ébren meg olyan gondolataink vannak, amit ha tehetnénk a hátsó kertben ásnánk el. Élve.

Miért?

Mert így üzeni az agyad, hogy most lett elege. A rohanásból, a túlgondolásból, az állandó hajszából.
Pihenni szeretne. És most nem az alvásról beszélek. (már ha tudsz aludni)

Vannak dolgok az életbe-bár sokkal inkább problémák- amit minden áron gondolkozással próbálunk megoldani. Tesszük a napi teendőinket, és a háttérben ott bootol az a probléma, ami megoldásra vár. Éjjel nem hagy aludni, nappal pedig szüntelen kattog. És annyira idegesítő mint egy csöpögő vízcsap.
De mivel ott van, zavar. Ha zavar, megakarod oldani, szóval még kattogsz egy kicsit rajta.
Mivel megoldás még mindig nem született, azt gondolod, nem pörögsz rajta eléggé, így még nyomsz a gázon.
Estére meg már nem érted ki állította a fejedbe a fejszét, amitől úgy hasogat körbe az egész agyad.

Van egy jó és egy rossz hírem:

A rossz hír: a fejszét te állítottad bele

A jó hír: tudsz tenni ellene, és még megoldás is van a kattogó agyadra.

Befelhősült!

Képzeld el, hogy az elméd a kék ég. Aztán jönnek a gondolatok. Ők a felhők. Majd csak nem mennek el, sőt, már nem látni a kék eget, csak a felhő takarót.
Na, ez történik estére, mikor migréned van.

Régen hajlamos voltam én is túl aggódni a dolgokat, sőt még ma is előfordul közben.
Erre szuper megoldásokat találtam, ami elsőre annyira hihetetlennek tűnik, hogy azt fogod mondani, ki van zárva, hogy ez sikerüljön. Aztán majd egyszer kipróbálod, és meg fogsz lepődni.

dühkezelés-darabokban.hu

Lélegezz!

Gyerekkorom óta ideges típus voltam. De úgy vedd, a legapróbb dolgon is kitudtam akadni.
Aztán egyszer azt tanácsolták nekem, próbáljam ki a légzés technikát.
Természetesen nem hittem nekik. Gondoltam, az én dühöm akkora, nem fogom tudni némi légzés gyakorlattal elfújni.

Majd jött a következő gyakorlat (amiért ez úton is hálás vagyok a Headpace-nek)

Állj meg néhány percre. De ne csak gondolatban, fizikailag is.
Néhány percig ne gondolj semmire. Ez lehet elsőre nehéz lesz, mert az ember minél inkább nem akar semmire gondolni, annál inkább gondolkozik. Ezért inkább fókuszálj a légzésedre.
Majd orrodon keresztül szívd be a levegőt jó mélyen, hogy megteljen a tüdőd.

Magadban számolj el négyig, addig tartsd bent a levegőt.

Aztán szép lassan orron át fújd ki. Érezd ahogy az orrodon keresztül távozik.
Ha minden levegőt kifújtál, állj meg és maradj ebben az állapotban, amíg újra elszámolsz négyig.

Ez után kezd az elejéről az egészet.

Ezt egymás után 3-4szer csináld meg.
Garantálom neked, olyan jót fog tenni, mint egy fél óra alvás.

De ez még nem az igazi…

Ez azért is jó, mert így egy kicsit a felhők is távoznak. Mint mikor a szél elfújja az égről őket.
Viszont, ez csak ideig-óráig segít. Vagy éppen csak abban, ha hirtelen ideges lettél valami miatt, meg tudj nyugodni.

Az igazi megnyugvást szerintem a meditáció hozza. Napi húsz perc meditációval át áll egy teljesen más pályára az agyad. Jobban veszi a napi akadályokat, a hajtást, és talán még estére is jut egy cseppnyi energia magadra és a párodra.

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésem. 
Ha tetszett, kérlek egy megosztással segíts eljuttatni másokhoz is.
Keress bátran Facebook vagy Instragram oldalamon is.
Kriszti

Hozzászólás

%d bloggers like this: